Wegwijs in financiële ruimte

Geldshop en nazorg

Datum: 14 april 2021

Met het MijnGeldshop Portaal kunnen wij het nazorgproces van onze klanten goed monitoren. Je krijgt, als Geldshop klant, om het jaar het bericht om te laten kijken naar je lening. Hier zitten een aantal stappen aan verbonden en die gaan we vandaag behandelen in de blogpost.

Ten eerste de nazorg, wat is dit nou eigenlijk? Als je een lening afsluit bij Geldshop hebben wij de verplichting om je op de hoogte te houden aangaande de veranderingen die plaatsvinden op de financiële markten. Je bent vast wel bekend met de mailtjes over renteverlaging of de brief over de doorlopende kredieten. Met dit soort berichten voldoet Geldshop aan hun nazorgplicht. Ook jijzelf kan een bepaalde rol spelen hierin. Via het MijnGeldshop portaal krijg jij een jaar na het afsluiten van je lening een vragenlijst voorgeschoteld aangaande je financiële situatie. 

Ben jij bijvoorbeeld niet meer tevreden met je rentepercentage of maandtermijn? Hiermee kunnen wij dan gericht kijken wat voor jou de beste optie is. Ook als je toch niet meer zo tevreden bent met de inrichting van je huis, de auto krijgt wat mankementen of er moet toch meer verbouwd worden. Kortom, ga jij een grote aankoop doen? Dit kan ook via deze vragenlijst worden aangegeven. Handig is dan om te kijken naar een eerdere blogpost van Geldshop: waar kijkt een kredietverstrekker naar? 

Maandtermijn veranderen

Als je een grote verandering hebt in je financiële situatie is het handig om te weten of het maandtermijn nog voldoet aan deze situatie. De maandtermijn verlaging kan op twee manieren. Ten eerste het oversluiten en dus verlengen van de looptijd en ten tweede de actualisatie. Bij deze vorm past de kredietverstrekker het maandtermijn aan op basis van wat zij verantwoordelijk vinden. Voor beide deze vormen van maandtermijn aanpassingen moet je minimaal een bankafschrift, inkomen en je identiteitsbewijs laten zien. Afhankelijk van het proces kan je kredietspecialist nog om aanvullende informatie vragen

Grote aankoop

Een auto heeft een andere economische levensduur dan bijvoorbeeld de uitbouw van je huis, dit is een vaak gehoord argument van de bank als het gaat om de looptijd van je krediet. Dit houd kort maar krachtig in dat de bank verwacht dat een auto geen 10 jaar mee zal gaan, in tegenstelling tot de uitbouw van je huis. Heb je al kredieten lopen en wil je dit verhogen is het handig om daarmee bijvoorbeeld een auto te financieren. Hierdoor kan je als consument wellicht toch lagere lasten realiseren op je lopende kredieten. 

Geen jaar wachten? 

Het is natuurlijk ook altijd mogelijk om in de tussentijd uw rente of maandtermijn aan te passen. Wij waarderen het zeer dat een consument, jij dus, actief bezig is met zijn krediet. Het gaat in deze gevallen natuurlijk niet om wisselgeld wat bespaard kan worden.  Dit is wel onder voorbehoud dat dit haalbaar is bij de financiële instellingen waar Geldshop mee samenwerkt. In de haalbaarheid van financieringen is sinds 1 april 2021 het een en ander veranderd. Hierover kunt u meer lezen in de blogpost van 16 maart 2021. Toch staat ons team van kredietspecialisten voor u klaar. Vul uw wensen in het MijnGeldshop portaal in, voeg een aantal documenten toe en wij helpen je graag verder! 

Verzoeken

In de online omgeving van MijnGeldshop kan je op ieder moment van de dag een verzoek doen om bijvoorbeeld je lening te verhogen of te verlagen. Daarnaast kan je ook een verzoek doen om te bezien of wij een aanpassing kunnen doen qua maandlasten.

Uiteraard is het altijd nog mogelijk om ons per telefoon en/of mail te bereiken.

Recente artikelen

6 mei 2021
Hoe kijken kredietverstrekkers naar een studielening?

Recent heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de Nederlandse Overheid aangeraden om de studieschuld van (oud)-studenten op het Bureau Krediet Registratie (BKR) toe te voegen. Maatschappelijk ontstond na dit bericht enige rumoer onder de consument en de kredietaanbieders.  Toen het nieuwe sociale leenstelsel voor studenten werd ingevoerd is afgesproken dat de studenten na het afronden […]

28 april 2021
Rente van doorlopende kredieten bij Santander en de HDV ten onrechte te hoog

Als jij als klant een doorlopend krediet hebt bij Santander en/of de Hollandse Disconto Voorschotbank (HDV), dan bestaat de kans dat jij al jarenlang ten onrechte een té hoge rente op jouw lening hebt betaald. Onlangs heeft het Klachteninstituut voor Financiële Dienstverlening (KIFID) een oordeel uitgesproken over deze doorlopende kredieten. Eerder heeft het KIFID ook […]

14 april 2021
Geldshop en nazorg

Met het MijnGeldshop Portaal kunnen wij het nazorgproces van onze klanten goed monitoren. Je krijgt, als Geldshop klant, om het jaar het bericht om te laten kijken naar je lening. Hier zitten een aantal stappen aan verbonden en die gaan we vandaag behandelen in de blogpost. Ten eerste de nazorg, wat is dit nou eigenlijk? […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram