Pas op! Geld lenen kost geld
ma t/m vrij 09:00 - 21:00 en zaterdag 09:00 - 17:00
088 828 22 22
Verantwoord lenen
Altijd passend advies
De meeste aanbieders

Veelgestelde vragen

Ik heb een vraag over…

Acceptatie en berekenen

Geldshop bemiddelt niet in zakelijke kredieten. Bent u zelfstandig ondernemer en wilt u privé geld lenen, neem dan contact met ons op. Wij leggen u dan uit aan welke voorwaarden u moet voldoen om in aanmerking te komen voor een lening.

Hoeveel u kunt lenen, is afhankelijk van de hoogte van uw inkomen en uw uitgaven. U kunt dat eenvoudig zelf berekenen met onze tool Bereken hoeveel u kunt lenen.

Afhandeling leningaanvraag

Zodra we uw dossier compleet hebben, heeft u het geld gemiddeld na vijf werkdagen op uw rekening staan.

Geldshop wil dat u straks een lening hebt met de mogelijkheden, voorwaarden en maandlasten die bij u passen. Om dat goed te kunnen beoordelen en om de lening daarna goed af te kunnen handelen, hebben we in ieder geval de volgende documenten van u nodig: kopie legitimatiebewijs, kopie loonstrook/ uitkeringsspecificatie/ pensioensspecificatie (niet ouder dan twee maanden), bankafschriften met daarop af- en bijschrijvingen van een maand inclusief de inkomsten en woonlasten (niet ouder dan twee maanden).

Een lening aanvragen

Rente is de vergoeding die u betaalt voor het lenen van geld. Hoe hoog die rente is, is afhankelijk van onder andere uw leeftijd, de aard en hoogte van uw inkomen en de hoogte van uw woonlasten. Wilt u weten hoeveel rente u betaalt voor een bij u passende lening, vraag dan een offerte voor een lening aan.. U ontvangt dan geheel kosteloos en geheel vrijblijvend een offerte.

Geldshop wil dat u een goede keuze kunt maken voor een lening. Daarom leggen we u alles helder en duidelijk uit en geven we u graag persoonlijk advies. Voor dit advies brengen wij geen extra kosten bij u in rekening. Ook betaalt u via Geldshop geen afsluitkosten. Dat kan, omdat wij van de kredietverstrekkers maandelijks een vergoeding ontvangen voor onze dienstverlening.

Als u een codering hebt bij het BKR, dan betekent dat er bijzonderheden zijn ontstaan op een eerder afgesloten krediet. Dat gebeurt bijvoorbeeld als u een betalingsachterstand hebt (gehad). In dat geval kunt u niet lenen via Geldshop. In enkele gevallen wordt er een uitzondering gemaakt wanneer deze codering weer hersteld is.

Offertes aanvragen kan bij ons zowel telefonisch als online. Bel 088 - 828 22 22 of dien direct online uw aanvraag in. We hebben een aantal gegevens van u nodig over uw inkomen en uw uitgaven. Aan de hand hiervan kunnen we beoordelen of geld lenen op dit moment voor u verantwoord is.

U bent vrij om zelf uw leendoel te kiezen. We raden u wel aan om de leenvorm aan te passen aan het doel waar u voor leent. Zo kunt u voorkomen dat u met een restschuld blijft zitten of u kunt ervoor zorgen dat u de rente mogelijk fiscaal aftrekbaar maakt.

Jouw gegevens of persoonlijke situatie

Gaat u verhuizen, wijzigt uw gezinssamenstelling, of verandert er iets anders in uw persoonlijke situatie? Wil u uw lening aanpassen? Laat het ons weten. Wij staan op werkdagen van 9 tot 21 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur voor u klaar:

  • U kunt ons bellen op 088 - 828 22 22
  • U kunt ons een WhatsApp sturen op 06 - 40 717 891
  • U kunt met ons chatten via de website
  • U kunt gebruik maken van het contactformulier

Onder bepaalde voorwaarden kun u uw lening splitsen. Een financiering kan pas gesplitst worden wanneer de scheiding officieel uitgesproken is en er geen koopwoning meer op uw beider namen staat. Daarna zal voor u en voor uw ex-partner berekend moeten worden of lenen voor ieder van u afzonderlijk verantwoord is. Als hieruit blijkt dat een splitsing mogelijk is, zullen we door middel van een kosteloze en vrijblijvende aanvraag twee nieuwe contracten opstellen.

Jouw kredietbeschermer bij Geldshop

Wij kunnen voor u nakijken of u een kredietbeschermer hebt afgesloten. Bel hiervoor met Geldshop: 088 - 828 22 22.

Jouw lening bij geldshop

Als u geld wilt opnemen, kunt u dat telefonisch of via het opnameformulier aan ons laten weten. Vermeld daarbij uw naam, uw postcode en het gewenste bedrag. Hebt u een lening bij Nationale Nederlanden, dan hebben we een ondertekend verzoek van u nodig.

Als u uw lening wilt verhogen, gaan we beoordelen of dat op dit moment voor u verantwoord is. Een verhoging aanvragen kan zowel telefonisch als online. Bel 088 - 828 22 22 of dien direct online je aanvraag in.

Door middel van een kosteloze en vrijblijvende aanvraag kunnen we bekijken of we u een aanbod met een andere rente kunnen doen.

Als u vijf jaar of langer lang alleen rente hebt betaald, kan de kredietverstrekker na deze periode besluiten om ook aflossing te vragen. Hierdoor gaat uw totale maandtermijn omhoog. Deze mogelijkheid vindt u terug in de algemene voorwaarden van de kredietverstrekker. Heeft u een brief gekregen van uw kredietverstrekker waarin staat dat uw maandlast verhoogd wordt, maar verwacht u problemen hiermee, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via 088 - 828 22 22. Wij gaan dan samen met u kijken naar een oplossing.

Uw huidige saldo kunnen we telefonisch voor u opvragen bij de kredietverstrekker. Bel hiervoor met Geldshop: 088 - 828 22 22.  Als u het saldo op papier wilt, duurt dit ongeveer drie werkdagen.

U kunt bedragen storten op het rekeningnummer dat op uw overzichten vermeld staat. Vermeld hier altijd uw contractnummer bij.

Als u een verlaging van uw limiet of maandtermijn wilt, kunt u dat aanvragen door dit formulier in te vullen of te bellen met 088 - 828 22 22. De kredietverstrekker bekijkt vervolgens of de door u gewenste aanpassing mogelijk is.

Lening(en) oversluiten

Jazeker. Door uw bestaande leningen over te sluiten tot één lening, maakt u uw financiën een stuk eenvoudiger. En het kan je nog geld besparen ook! U leest er alles over op de pagina Bestaande lening oversluiten.