Wegwijs in financiële ruimte

Nationale-Nederlanden draagt consumptief krediet over aan Lender&Spender

Datum: 27 mei 2024

Contracten recentelijke overgedragen

Heb je een consumptieve lening bij Nationale-Nederlanden? Dan heb je misschien al gemerkt dat er iets veranderd is. Nationale-Nederlanden heeft namelijk besloten om te stoppen met het aanbieden van consumptief krediet. Maar geen zorgen, je lening is in goede handen. Vanaf 3 april 2024 zijn alle lopende leningen overgenomen door een andere financiële onderneming: Lender&Spender. Lees verder om te ontdekken wat dit voor jou betekent!

Waarom de overdracht?

Nationale-Nederlanden heeft in maart 2023 al de beslissing genomen om te stoppen met het aanbieden van nieuwe leningen. Na zorgvuldig onderzoek is besloten om helemaal te stoppen met consumptief krediet. De lopende leningen zijn nu overgedragen aan Lender&Spender. Nationale-Nederlanden heeft deze keuze zorgvuldig overwogen en is ervan overtuigd dat jouw lening bij Lender&Spender in goede handen is.

Wat betekentdit voor jouw lening?

De overdracht van jouw lening naar Lender&Spender heeft gelukkig weinig impact op de voorwaarden van jouw lening. Alles blijft hetzelfde zoals:

  • De looptijd van jouw lening verandert niet.
  • De maandelijkse termijnbedragen blijven ongewijzigd.
  • Eventuele betalingsregelingen die je hebt getroffen, zijn ook overgenomen door Lender&Spender.

Kortom, je lening blijft zoals je gewend bent, maar wordt vanaf 3 april 2024 beheerd door Lender&Spender.

Wat verandert er wel?

Hoewel de voorwaarden van jouw lening niet veranderd zijn, is er een klein praktisch verschil. Sinds de overdracht is Lender&Spender verantwoordelijk voor het incasseren van je maandelijkse betalingen.

Andere producten bij Nationale-Nederlanden

Maak je geen zorgen als je ook andere financiële producten hebt bij Nationale-Nederlanden. Voor deze producten verandert er namelijk niets. Alles blijft zoals het is. De overdracht heeft alleen betrekking op de consumptieve leningen.

Vragen? We helpen je graag!

We begrijpen dat een verandering als deze vragen kan oproepen. Gelukkig blijft je tussenpersoon onveranderd. Je kunt bij vragen dus terecht bij jouw vertrouwde adres. Zo kunnen alle klanten van Geldshop waarvan de contracten zijn overgedragen, contact opnemen met onze deskundige kredietspecialisten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur op 088-8282222.

Recente artikelen

24 december 2025
Bankafschriften en jouw leningaanvraag

Welke documenten heb je nodig bij een leningaanvraag? Ga je een lening aanvragen? Dan geef je tijdens je aanvraag informatie door over je inkomen en je vaste lasten. Op basis daarvan wordt berekend hoeveel je kunt lenen en ontvang je een voorlopige offerte. Ga je akkoord? Dan onderteken je de offerte en stuur je deze […]

22 december 2025
Hoe werkt de schuldsanering?

Een zware weg naar een nieuwe start Iedereen kan in financiële problemen komen. Misschien raak je je baan kwijt, word je ziek, ga je scheiden of loopt je eigen bedrijf niet meer goed. Soms ontstaan schulden ook langzaam, doordat vaste lasten te hoog zijn of kleine rekeningen blijven liggen. Of door verkeerd uitgavenpatroon, even op […]

19 december 2025
Wat kun je doen met een 13e maand of eindejaarsuitkering?

Altijd een fijne extra aan het eind van het jaar Het is weer eind december en dan ontvangen veel Nederlanders aan het eind van het jaar een extra financiële beloning in de vorm van een eindejaarsuitkering of een 13e maand. Hoewel deze begrippen vaak door elkaar worden gebruikt, is er wel degelijk een verschil. Een […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram