Wegwijs in financiële ruimte

Nationale-Nederlanden draagt consumptief krediet over aan Lender&Spender

Datum: 27 mei 2024

Contracten recentelijke overgedragen

Heb je een consumptieve lening bij Nationale-Nederlanden? Dan heb je misschien al gemerkt dat er iets veranderd is. Nationale-Nederlanden heeft namelijk besloten om te stoppen met het aanbieden van consumptief krediet. Maar geen zorgen, je lening is in goede handen. Vanaf 3 april 2024 zijn alle lopende leningen overgenomen door een andere financiële onderneming: Lender&Spender. Lees verder om te ontdekken wat dit voor jou betekent!

Waarom de overdracht?

Nationale-Nederlanden heeft in maart 2023 al de beslissing genomen om te stoppen met het aanbieden van nieuwe leningen. Na zorgvuldig onderzoek is besloten om helemaal te stoppen met consumptief krediet. De lopende leningen zijn nu overgedragen aan Lender&Spender. Nationale-Nederlanden heeft deze keuze zorgvuldig overwogen en is ervan overtuigd dat jouw lening bij Lender&Spender in goede handen is.

Wat betekentdit voor jouw lening?

De overdracht van jouw lening naar Lender&Spender heeft gelukkig weinig impact op de voorwaarden van jouw lening. Alles blijft hetzelfde zoals:

  • De looptijd van jouw lening verandert niet.
  • De maandelijkse termijnbedragen blijven ongewijzigd.
  • Eventuele betalingsregelingen die je hebt getroffen, zijn ook overgenomen door Lender&Spender.

Kortom, je lening blijft zoals je gewend bent, maar wordt vanaf 3 april 2024 beheerd door Lender&Spender.

Wat verandert er wel?

Hoewel de voorwaarden van jouw lening niet veranderd zijn, is er een klein praktisch verschil. Sinds de overdracht is Lender&Spender verantwoordelijk voor het incasseren van je maandelijkse betalingen.

Andere producten bij Nationale-Nederlanden

Maak je geen zorgen als je ook andere financiële producten hebt bij Nationale-Nederlanden. Voor deze producten verandert er namelijk niets. Alles blijft zoals het is. De overdracht heeft alleen betrekking op de consumptieve leningen.

Vragen? We helpen je graag!

We begrijpen dat een verandering als deze vragen kan oproepen. Gelukkig blijft je tussenpersoon onveranderd. Je kunt bij vragen dus terecht bij jouw vertrouwde adres. Zo kunnen alle klanten van Geldshop waarvan de contracten zijn overgedragen, contact opnemen met onze deskundige kredietspecialisten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur op 088-8282222.

Recente artikelen

11 juli 2025
Je online aankopen betalen

Hoe betaal jij je online aankopen? Dit zijn de opties (en de valkuilen!) Je kent het vast: je ziet een aanbieding, klikt een paar keer en voor je het weet heb je weer iets besteld. Online shoppen is makkelijker dan ooit, en webshops bieden je allerlei manieren aan om je aankoop af te rekenen. Maar […]

9 juli 2025
Kun je geld lenen voor een vakantie?

Kun je geld lenen voor een vakantie? De zomer komt eraan en dat betekent: tijd om plannen te maken! Zon, zee, bergen of cultuur snuiven in een bruisende stad—veel mensen dromen ervan om er even helemaal uit te zijn. Maar wat als je spaargeld nét niet toereikend is? Kun je dan geld lenen voor een […]

7 juli 2025
Hoeveel kost 50.000 euro lenen?

50.000 euro lenen: wat je écht moet weten Stel je voor: je wilt je huis verbouwen, verduurzamen of een grote aankoop doen. Misschien heb je spaargeld, misschien niet. Maar je vraagt je af: kan ik 50.000 lenen? En belangrijker nog: wat kost dat eigenlijk per maand? In deze blog geven we je duidelijke antwoorden op […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram