Wegwijs in financiële ruimte

Nationale-Nederlanden draagt consumptief krediet over aan Lender&Spender

Datum: 27 mei 2024

Contracten recentelijke overgedragen

Heb je een consumptieve lening bij Nationale-Nederlanden? Dan heb je misschien al gemerkt dat er iets veranderd is. Nationale-Nederlanden heeft namelijk besloten om te stoppen met het aanbieden van consumptief krediet. Maar geen zorgen, je lening is in goede handen. Vanaf 3 april 2024 zijn alle lopende leningen overgenomen door een andere financiële onderneming: Lender&Spender. Lees verder om te ontdekken wat dit voor jou betekent!

Waarom de overdracht?

Nationale-Nederlanden heeft in maart 2023 al de beslissing genomen om te stoppen met het aanbieden van nieuwe leningen. Na zorgvuldig onderzoek is besloten om helemaal te stoppen met consumptief krediet. De lopende leningen zijn nu overgedragen aan Lender&Spender. Nationale-Nederlanden heeft deze keuze zorgvuldig overwogen en is ervan overtuigd dat jouw lening bij Lender&Spender in goede handen is.

Wat betekentdit voor jouw lening?

De overdracht van jouw lening naar Lender&Spender heeft gelukkig weinig impact op de voorwaarden van jouw lening. Alles blijft hetzelfde zoals:

  • De looptijd van jouw lening verandert niet.
  • De maandelijkse termijnbedragen blijven ongewijzigd.
  • Eventuele betalingsregelingen die je hebt getroffen, zijn ook overgenomen door Lender&Spender.

Kortom, je lening blijft zoals je gewend bent, maar wordt vanaf 3 april 2024 beheerd door Lender&Spender.

Wat verandert er wel?

Hoewel de voorwaarden van jouw lening niet veranderd zijn, is er een klein praktisch verschil. Sinds de overdracht is Lender&Spender verantwoordelijk voor het incasseren van je maandelijkse betalingen.

Andere producten bij Nationale-Nederlanden

Maak je geen zorgen als je ook andere financiële producten hebt bij Nationale-Nederlanden. Voor deze producten verandert er namelijk niets. Alles blijft zoals het is. De overdracht heeft alleen betrekking op de consumptieve leningen.

Vragen? We helpen je graag!

We begrijpen dat een verandering als deze vragen kan oproepen. Gelukkig blijft je tussenpersoon onveranderd. Je kunt bij vragen dus terecht bij jouw vertrouwde adres. Zo kunnen alle klanten van Geldshop waarvan de contracten zijn overgedragen, contact opnemen met onze deskundige kredietspecialisten. We zijn bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur op 088-8282222.

Recente artikelen

12 december 2025
Kan een persoonlijke lening geweigerd worden?

Een lening aanvragen Stel je voor: je hebt een droom die nét iets buiten je bereik ligt. Misschien wil je nieuwe meubels kopen, een mooie reis maken of eindelijk die ene klus in huis afronden. Een persoonlijke lening kan dan net dat duwtje in de rug zijn. Maar wist je dat een lening aanvragen niet […]

10 december 2025
Geld lenen zonder gedoe

Een soepele manier van je lening afsluiten Ken je dat gevoel van spanning en frustratie wanneer je denkt aan het afsluiten van een lening? Het lijkt soms alsof je door een berg papierwerk moet voordat er ook maar iets mogelijk is. Maar goed nieuws: geld lenen zonder gedoe kan echt. Bij Geldshop doen we er […]

8 december 2025
Kun je nog een doorlopend krediet afsluiten?

Flexibel lenen met een doorlopend krediet Misschien heb je er vroeger wel eens over gehoord: het doorlopend krediet. Jarenlang was dit een populaire en flexibele manier van lenen. Maar wil je vandaag de dag zo’n lening aanvragen? Dan kom je van een koude kermis thuis. Een doorlopend krediet kun je namelijk niet meer afsluiten. In […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram