Wegwijs in financiële ruimte

Geld lenen voor schulden: er zijn mogelijkheden

Datum: 13 november 2020

Wordt jouw lening-aanvraag steeds afgewezen? Omdat je door omstandigheden te maken hebt met een incassobureau of deurwaarder? Of heb je een betalingsregeling met je zorgverzekeraar en/of de Belastingdienst afgesproken? Geld lenen voor schulden kan een oplossing bieden om je financiële situatie weer op orde te krijgen, maar een lening krijgen om je schulden mee af te lossen is niet eenvoudig. In deze blog vertellen we je hier meer over en we hebben mogelijk goed nieuws voor je!

Herkenbare situatie? Je wilt schoon schip maken en proberen uit de ellende te komen. De oplossing die je hebt bedacht is een lening aanvragen om in één keer al je schulden af te lossen. Zo kun je met een schone lei beginnen. Het enige probleem is dat geldverstrekkers niet mee willen werken. Reden? Uit je bankafschriften blijkt namelijk dat je (eerder) betalingsproblemen hebt (gehad). En daarom wordt geld lenen voor schulden een lastig verhaal.

Geld lenen voor schulden: te hoog risico

De reden dat geldverstrekkers niet mee willen werken, is omdat ze het risico te groot vinden om een lening te verstrekken aan iemand die te maken heeft met betalingsproblemen. En ze hebben helaas geen oor naar het verhaal erachter. Aanleiding hiervoor is dat ze bang zijn dat ze het geld dat ze uitlenen niet meer terugzien. Geld lenen voor schulden is dus een lastig verhaal.

De Persoonlijkste Perspectief Lening biedt een mogelijke uitweg

BNP Paribas wil de groep mensen die maar al te graag uit de schulden willen komen niet in de kou laten staan. Daarom bieden ze een speciale lening aan: De Persoonlijkste Perspectief Lening, waarmee de financiële huishouding weer structureel op de rit gebracht kan worden. Ze kijken dus verder dan de transacties op je bankafschrift en zoeken graag samen naar een goede oplossing.

Check of jij in aanmerking hiervoor komt!

We willen je graag helpen, samen met BNP Paribas, maar het is wel van belang dat de lening verantwoord binnen jouw budget past. Je kunt eenvoudig zelf checken hoeveel jij verantwoord kunt lenen. Daarnaast moet je aantonen dat je zelf je best hebt gedaan om jouw situatie op te lossen. Je situatie mag namelijk niet zijn verslechterd de laatste maanden. Die moet minimaal gelijk zijn gebleven. Ook wordt er van je verlangd dat je precies in kaart hebt welke instantie je nog hoeveel verschuldigd bent en wat je daar maandelijks aan (terug)betaalt.

Welke voorwaarden gelden er nog meer?

De aanvraag voor een Persoonlijkste Perspectief Lening is een speciaal traject en het is maatwerk, speciaal voor jou dus. Dit betekent dat het proces ook iets langer duurt dan een ‘gewone’ lening-aanvraag. Onderdeel van de aanvraag is een telefonisch interview. Tijdens dit interview probeert BNP Paribas een goed beeld van jouw situatie te krijgen, hoe je erin beland bent en wat je zelf al gedaan hebt om je problemen op te lossen. Om een goed beeld te kunnen schetsen, moet je daarom de volgende informatie op voorhand aanleveren:

  •       Een overzicht van je lopende rekeningen en het maandbedrag.
  •       Het inlos-saldo van je lopende leningen.
  •       Een overzicht van lopende betalingsachterstanden, betalingsregelingen en het maandbedrag.
  •       Een recente uitdraai van je bankafschriften van al je bankrekeningen.

Op basis van het interview en de informatie over jouw inkomen en lasten, bepaalt BNP Paribas of je in aanmerking komt voor de Persoonlijkste Perspectief Lening. Daarnaast is de rente op deze lening - gezien het hogere risico – iets hoger dan op ‘gewone’ leningen. 

Meer weten?

Wil je meer weten over de Persoonlijkste Perspectief Lening? Of wil je een aanvraag hiervoor indienen? Ga dan als volgt te werk:

  1. Breng in kaart hoeveel je in totaal nog verschuldigd bent aan alle instanties.
  2. Check of jij voor dit bedrag een lening kunt afsluiten. Dit kun je hier doen.
  3. Kun je het bedrag lenen? Bel met 088 - 828 22 22 of dien je aanvraag hier in.

Neem gerust contact met ons op. We staan voor je klaar van maandag t/m donderdag van 9 tot 21 uur en op vrijdag van 9 tot 17.30 uur via 088 – 828 22 22.

Recente artikelen

21 mei 2021
Het gebruiken van je vakantiegeld

Veel mensen krijgen deze maand hun vakantiegeld. Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat het vakantiegeld over de afgelopen jaren meestal wordt gebruikt voor het betalen van de vakantie en/of de kosten tijdens de vakantie. Maar door de coronacrisis is dat dit jaar heel anders. Het is namelijk nog helemaal niet zeker dat de zomervakantie […]

6 mei 2021
Hoe kijken kredietverstrekkers naar een studielening?

Recent heeft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) de Nederlandse Overheid aangeraden om de studieschuld van (oud)-studenten op het Bureau Krediet Registratie (BKR) toe te voegen. Maatschappelijk ontstond na dit bericht enige rumoer onder de consument en de kredietaanbieders.  Toen het nieuwe sociale leenstelsel voor studenten werd ingevoerd is afgesproken dat de studenten na het afronden […]

28 april 2021
Rente van doorlopende kredieten bij Santander en de HDV ten onrechte te hoog

Als jij als klant een doorlopend krediet hebt bij Santander en/of de Hollandse Disconto Voorschotbank (HDV), dan bestaat de kans dat jij al jarenlang ten onrechte een té hoge rente op jouw lening hebt betaald. Onlangs heeft het Klachteninstituut voor Financiële Dienstverlening (KIFID) een oordeel uitgesproken over deze doorlopende kredieten. Eerder heeft het KIFID ook […]

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram