Wegwijs in financiële ruimte

Veelgestelde vragen

Lage vaste rente v.a. 6,5%
Bereken je mogelijkheden
Geld lenen kost geld

Acceptatie en berekenen

Bieden jullie financieringen aan zelfstandig ondernemers?

Geldshop bemiddelt niet in zakelijke kredieten. Ben je zelfstandig ondernemer en wil je privé geld lenen, neem dan contact met ons op. Wij leggen je dan uit aan welke voorwaarden je moet voldoen om in aanmerking te komen voor een lening.

Hoe weet ik hoeveel ik kan lenen?

Hoeveel je kunt lenen, is afhankelijk van de hoogte van jouw inkomen en uitgaven. Je kunt dat eenvoudig zelf berekenen met onze tool Bereken hoeveel u kunt lenen.

Afhandeling leningaanvraag

Afhandeling leningaanvraag

Zodra we jouw dossier compleet hebben, heb je het geld gemiddeld na vijf werkdagen op je rekening staan.

Welke documenten hebben jullie van mij nodig?

Geldshop wil dat je straks een lening hebt met de mogelijkheden, voorwaarden en maandlasten die bij jou passen. Om dat goed te kunnen beoordelen en om de lening daarna goed af te kunnen handelen, hebben we in ieder geval de volgende documenten van je nodig: kopie legitimatiebewijs, kopie loonstrook/ uitkeringsspecificatie/ pensioensspecificatie (niet ouder dan twee maanden), bankafschriften met daarop af- en bijschrijvingen van een maand inclusief de inkomsten en woonlasten (niet ouder dan twee maanden).

Een lening aanvragen

Hoeveel rente moet ik betalen?

Rente is de vergoeding die je betaalt voor het lenen van geld. Hoe hoog die rente is, is afhankelijk van onder andere jouw leeftijd, de aard en hoogte van je inkomen en de hoogte van je woonlasten. Wil je weten hoeveel rente je betaalt voor een bij jou passende lening, vraag dan een offerte voor een lening aan. Je ontvangt dan geheel kosteloos en geheel vrijblijvend een offerte.

Welke kosten zijn er verbonden aan het afsluiten van een lening bij Geldshop?

Geldshop wil dat je een goede keuze kunt maken voor een lening. Daarom leggen we je alles helder en duidelijk uit. Ook betaal je via Geldshop geen afsluitkosten. Dat kan, omdat wij van de kredietverstrekkers maandelijks een vergoeding ontvangen voor onze dienstverlening.

Kan ik via Geldshop lenen als ik een BKR codering heb?

Als je een codering hebt bij het BKR, dan betekent dat er bijzonderheden zijn ontstaan op een eerder afgesloten krediet. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je een betalingsachterstand hebt (gehad). In dat geval kun je niet lenen via Geldshop. In enkele gevallen wordt er een uitzondering gemaakt wanneer deze codering weer hersteld is.

Hoe kan ik een lening aanvragen?

Offertes aanvragen kan bij ons zowel telefonisch als online. Bel 088 – 828 22 22 of dien direct online jouw aanvraag in. We hebben een aantal gegevens van je nodig over jouw inkomen en jouw uitgaven. Aan de hand hiervan kunnen we beoordelen of geld lenen op dit moment voor jou verantwoord is.

Is het van belang waarvoor ik het geld wil lenen?

Je bent vrij om zelf jouw leendoel te kiezen. We raden je wel aan om de leenvorm aan te passen aan het doel waar je voor leent. Zo kun je voorkomen dat je met een restschuld blijft zitten of je kunt ervoor zorgen dat je de rente mogelijk fiscaal aftrekbaar maakt.

Jouw gegevens of persoonlijke situatie

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Ga je verhuizen, wijzigt je gezinssamenstelling, of verandert er iets anders in jouw persoonlijke situatie? Wil je jouw lening aanpassen? Laat het ons weten. Wij staan op werkdagen van 9 tot 17 uur voor je klaar:

  • Je kunt ons bellen op 088 – 828 22 22
  • Je kunt ons een WhatsApp sturen op 06 – 40 717 891
  • Je kunt met ons chatten via de website
  • Je kunt gebruik maken van het contactformulier
Ik ga scheiden. Kan ik mijn lening splitsen?
Onder bepaalde voorwaarden kun je je lening splitsen. Een financiering kan pas gesplitst worden wanneer de scheiding officieel uitgesproken is en er geen koopwoning meer op jullie beider namen staat. Daarna zal voor jou en voor jouw ex-partner berekend moeten worden of lenen voor ieder van jullie afzonderlijk verantwoord is. Als hieruit blijkt dat een splitsing mogelijk is, zullen we door middel van een kosteloze en vrijblijvende aanvraag twee nieuwe contracten opstellen.
 

Jouw kredietbeschermer bij Geldshop

Heb ik een verzekering bij mijn financiering afgesloten?

Wij kunnen voor jou nakijken of je een kredietbeschermer hebt afgesloten. Bel hiervoor met Geldshop: 088 – 828 22 22.

Jouw lening bij geldshop

Hoe kan ik geld opnemen?

Als je geld wilt opnemen, kun je dat telefonisch of via het opnameformulier aan ons laten weten. Vermeld daarbij jouw naam, postcode en het gewenste bedrag. Heb je een lening bij Nationale Nederlanden, dan hebben we een ondertekend verzoek van je nodig.

Kan ik mijn lening verhogen?

Als jij jouw lening wilt verhogen, gaan we beoordelen of dat op dit moment voor jou verantwoord is. Een verhoging aanvragen kan zowel telefonisch als online. Bel 088 – 828 22 22 of dien direct online je aanvraag in.

Is er iets te doen aan de rente?

Door middel van een kosteloze en vrijblijvende aanvraag kunnen we bekijken of we jou een aanbod met een andere rente kunnen doen.

Ik heb altijd alleen rente betaald en nu wordt mijn maandtermijn verhoogd. Waarom is dat?

Als je vijf jaar of langer lang alleen rente hebt betaald, kan de kredietverstrekker na deze periode besluiten om ook aflossing te vragen. Hierdoor gaat jouw totale maandtermijn omhoog. Deze mogelijkheid vind je terug in de algemene voorwaarden van de kredietverstrekker. Heb je een brief gekregen van jouw kredietverstrekker waarin staat dat jouw maandlast verhoogd wordt, maar verwacht je problemen hiermee, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via 088 – 828 22 22. Wij gaan dan samen met jou kijken naar een oplossing.

Waar kan ik zien hoeveel geld ik opgenomen heb op mijn lening?

Jouw huidige saldo kunnen we telefonisch voor je opvragen bij de kredietverstrekker. Bel hiervoor met Geldshop: 088 – 828 22 22. Als je het saldo op papier wilt, duurt dit ongeveer drie werkdagen.

Hoe kan ik bedragen inlossen?

Je kunt bedragen storten op het rekeningnummer dat op jouw overzichten vermeld staat. Vermeld hier altijd jouw contractnummer bij.

Kan ik mijn limiet en/ of maandtermijn verlagen?

Als je een verlaging van jouw limiet of maandtermijn wilt, kun je dat aanvragen door dit formulier in te vullen of te bellen met 088 – 828 22 22. De kredietverstrekker bekijkt vervolgens of de door jou gewenste aanpassing mogelijk is.

Lening(en) oversluiten

Kan ik via Geldshop ook bestaande leningen oversluiten?

Jazeker. Door jouw bestaande leningen over te sluiten tot één lening, maak je jouw financiën een stuk eenvoudiger. En het kan je nog geld besparen ook! Je leest er alles over op de pagina Bestaande lening oversluiten.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram