Is de financiële consument roekeloos?

Madiha Leuven - 11 april 2016

Een grote groep mensen zou meer aandacht aan hun financiën moeten besteden. De intentie is er soms wel, maar er volgt geen of onvoldoende actie van de consument. Financiële adviseurs en marktpartijen zetten veel communicatiemiddelen en initiatieven in om de klant te bereiken en het inzicht en overzicht in hun financiën op de agenda te krijgen.

En toch lukt het onvoldoende om mensen in beweging te krijgen en financiële problemen te voorkomen. Oplossing kan zijn dat mensen vrijwillig data delen met hun adviseur zodat hij/zij met de meest actuele situatie proactief een klant kan benaderen en adviseren over mogelijke oplossingen. Uiteraard, wel rekening houdend met privacy wetgeving en klantbelang. En ervan uitgaande dat aanbieders geen hekken om de klantdata gaan zetten om de klant bij hen, tegen zijn belang in, in oude producten te houden. In onze ogen zijn op deze manier zaken als verantwoord lenen alleen mogelijk met medewerking van alle betrokken partijen.

Je kunt het trendrapport downloaden via deze link.


ma t/m vrij 9 - 21 & za 10 - 17

Chat bezet